Redovisningsansvarig till Båstad Kommun

Sista ansökningsdag: 10 maj

Arbetsort: Båstad

Publicerat: 10 april

Kategorier: Ekonomi & Finans

Drivs du som redovisningsansvarig av att vara med att påverka, bygga upp och utveckla processer och rutiner? Då finns här en fin möjlighet för dig! Båstads kommun är en kommun på tillväxt som söker sin nästa redovisningsansvarig!

 

Arbetsbeskrivning

I rollen som redovisningsansvarig ansvarar du för att kommunens redovisning är rättvisande och uppfyller lagar, riktlinjer och anvisningar. I uppdraget ingår att sammanställa del- och årsbokslut samt ansvara för att upprätta koncernbokslut.

 

Du är kommunens expert i redovisningsfrågor och är därför en naturlig diskussionspartner och stöd i dessa frågor. Du har också ett övergripande systemansvar för ekonomisystemet och dess försystem.

 

Du förväntas utveckla arbetssätt och processer inom redovisningsområdet samt delta i olika projekt. I rollen som redovisningsansvarig ingår även att hålla ihop arbetet med inrapportering av statistik, hantering av fakturaflöden, in och utbetalningar, likviditetsprognoser, rapportering av skatter och moms. Till din hjälp i arbetet har du två ekonomiadministratörer och en ekonom. Du rapporterar till kommunens ekonomichef.

 

Vi söker dig som har

• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med redovisning.

• Erfarenhet från kommun, offentlig förvaltning alternativt större privatägt bolag

• Bred kunskap inom ekonomi och redovisning samt en förmåga att inta ett helhetsperspektiv.

• Förståelse för komplexa sammanhang och en god analytisk förmåga för att kunna bedöma och värdera ekonomisk information

• God kompetens i Excel

• Högskoleutbildning inom ekonomi, med inriktning mot redovisning, eller annan erfarenhet/utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

• Meriterande med erfarenhet av systemadministration

 

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är driven och utvecklingsorienterad. Du har en god analytisk förmåga och är noggrann och strukturerad. Du ska kunna kommunicera komplexa frågor på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt, både i tal och i skrift. Du tycker om att samarbeta, har social kompetens, är kommunikativ och har ett konsultativt förhållningssätt

 

Om Båstads kommun

Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser.

 

Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt.

 

Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare. Ekonomiavdelningen tillhör kommunledningen och ansvar för ekonomistyrning, planering, uppföljning, finansiering, redovisning, löpande ekonomiadministration samt inköp och upphandling.

 

Din ansökan

Omfattning: Tillsvidareanställning, heltid

Start: Enligt överenskommelse

 

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. I denna rekryteringsprocess samarbetar Båstad kommun med Jurek Recruitment & Consulting. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Nandie Olsson på nandie.olsson@jurek.se eller Johan Friberg på johan.friberg@jurek.se.

 

Område

Båstad

Anställning

Tillsvidare

Omfattning

Heltid

 

 

 

Ansök nu 

 

 

 

Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Redovisningsansvarig till Båstad Kommun

;