Registrator till myndighet i Stockholm

Sista ansökningsdag: 15 maj

Arbetsort: Stockholm

Publicerat: 15 april

Kategorier: Kontor & Administration

Konsultuppdrag till myndighet för rollen som registrator under ca 6 månader! 

 

Har du erfarenhet av att arbeta som registrator i minst 1 år och är tillgänglig för nytt uppdrag inom kort? Då kan detta uppdrag vara något för dig! Läs vidare och skicka in din ansökan redan idag! 

 

Arbetsuppgifter

I detta uppdrag kommer du arbeta med:

• Klassificera, registrera och skanna allmänna handlingar i myndighetens diarieföringssystem (W3D3) enligt offentlighets- och sekretesslagen

• Medverka vid utlämnanden av allmänna handlingar och lämna upplysningar om de allmänna handlingar myndigheten ansvarar för

• Administrera myndighetens officiella brevlåda (både fysisk- och e-post)

• Medverka vid förvaltningen av W3D3 och kringsystem

• Arkivera fysiska akter knutna till diariet och hantera närarkivet

• Medverka vid ordningsarbeten i den del av myndighetens fysiska arkiv som förvaras i Stockholm

 

Eftersom arbetsbelastningen inom registraturen kan variera över tid, ska du även kunna åta dig andra arbetsuppgifter av administrativ karaktär i mån av tid. 

 

Vem är du?

Vi söker dig som uppfyller nedan krav: 

• gymnasium eller likvärdig utbildning 

• minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete

• vara en erfaren administratör med vana att arbeta i olika administrativa system,

• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

• ha mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

 

Det är meriterande om du har en registratorsutbildning, utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande samt har erfarenhet av arbete som registrator inom offentlig förvaltning. 

 

Du erbjuds

Vi erbjuder dig ett konsultuppdrag med start i mitten på maj till 30 november 2024 på heltid. Det finns möjlighet att arbeta 75 % om så önskas. Placering: Hornstull, Stockholm. 

 

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se. 

 

Om oss

Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.

 

Konsult hos Jurek

År 2024 utsågs Jurek till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek

 

Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek

 

Område

Stockholm

Anställning

Visstid

Omfattning

Heltid

 

 

 

Ansök nu 

 

 

 

Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Registrator till myndighet i Stockholm

;