Alla arbetsgivare (36 st)
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö Alla
-
Vi är Academic Work - Home of the young professionals
Academic Work är Home of the Young Professionals, ett företag som arbetar med personaluthyrning och rekrytering av studenter och unga akademiker. Vi är ett företag som det dessutom går väldigt bra för. Det är inte längesedan vi var tre personer med pannrum på Kungliga Tekniska Högskolan som kontor.
Idag finns vi i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Vi omsätter närmare 1,7 miljarder kronor och förmedlar över 16 000 jobb varje år. Vi har siktet inställt på att bli världsledande inom vårt expertområde - personaluthyrning och rekrytering av Young Professionals.
-
Om Bahusia
Bahusia är den externa personalavdelningen för små och medelstora företag. Vi skapar kostnadseffektiva lösningar genom ständiga förbättringar av våra interna processer.
Bahusia är det latinska ordet för Bohuslän
Företaget startades 2005 utifrån kärnvärdena branschkunskap samt individuell utveckling med fokus på ständiga förbättringar på våra interna processer.
Bahusia är sedan 2006 ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal – Avtal för bemanningsföretag arbetare och tjänstemän – tecknade med IF Metall och UNIONEN som administrativa förbund.
Bahusia är sedan 1 mars 2010 auktoriserat omställningsföretag och sedan juni 2011 Miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas.Auktorisationer och Miljödiplomering
Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/bahusia
-
Att arbeta inom Boliden
Boliden hälsar dig välkommen till en bransch med både tradition och framtid. Men sin starka koppling till den globala ekonomin, andra länder och kulturer är gruv- och smältverksbranschen spännande att arbeta i.
En ovanligt fascinerande bransch
Det finns nästan inga produkter i dagens samhälle som inte innehåller eller är beroende av metaller. Hos Boliden finns ytterst sofistikerad teknisk utrustning och ett stimulerande samarbete mellan människor med olika kunskaper och kompetenser.
Den som arbetar inom Boliden ingår i en koncern med en starkt decentraliserad och delegerad verksamhet i många olika länder. Verksamhetens bredd skapar ett vitt spektrum av befattningar inom en mängd yrkesområden. Hos oss är arbetsrotation och byte av arbetsort inte bara en möjlighet – det är en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande.
Bolidens vision är att tillhöra de bästa i branschen när det gäller:
Kundtillfredsställelse. Vi ska leva upp till och helst överträffa våra kunders förväntningar.
Prestation. Bolidens avkastning till aktieägarna ska ligga över genomsnittet för branschen.
Ansvarstagande. Vi ska ha ett etiskt och moraliskt beteende gentemot våra medarbetare, miljön och samhället.
-
Ekobrottsmyndigheten är en spännande och professionell arbetsplats med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter.
Vi erbjuder kvalificerade arbetsuppgifter, och genom en rad utvecklings- och utbildningsprogram erbjuds de anställda möjlighet att öka sin kunskap och utveckla sin kompetens.
Vår ambition är att sammansättningen av vår personal ska spegla samhället i stort. Vi arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald. Vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning och lönerna varierar beroende på kompetens, ansvar och arbetsuppgifter.
Som anställd hos oss erbjuds du:
- En verksamhet präglad av samhällsnytta
- En organisation fylld av skickliga och engagerade medarbetare
- Aktiv förändrings- och utvecklingsverksamhet
- Olika personalgrupper i nära samverkan
- Omfattande intern utbildningsverksamhet
- Aktivt hälso- och friskvårdsarbete
-
Försvarets materielverk, FMV levererar försvarslogistik. Det innebär att vi, tillsammans med vår viktigaste partner Försvarsmakten, utformar och förser försvaret med försvarsmateriel och tjänster. Vi har kunskap i
FMV är en civil oberoende myndighet under ägaren Försvarsdepartementet. Vi samarbetar med många aktörer, både inom Sverige och internationellt, för att levererera lösningar på de behov av försvarslogistik som våra kunder har.
Teknik, juridik och affärer
Vårt tekniska, affärsmässiga och juridiska kunnande gör att vi har möjlighet att hitta den mest ekonomiska lösningen som samtidigt uppfyller behoven.
Många av våra uppdrag innebär samverkan med flera aktörer. För att klara det behövs kvalificerad projektledning och stor internationell kunskap. Det finns på FMV.
Stora utmaningar
Vi försöker i första hand utnyttja befintliga produkter och lösningar som kan modifieras. Går inte det föreslår vi nya innovativa lösningar.
Lösningarna ska vara ekonomiska på lång sikt. Materielen ska också vara möjlig att avveckla på ett sätt som är bra för miljön.
Våra utmaningar kräver att vi kan tänka i nya banor. Det gäller både teknik, affärer och samarbeten.
-
Om FOI
"För att bidra till en säkrare värld ska FOI vara världsledande och efterfrågat inom försvar och säkerhet." Så lyder vår vision som vi arbetar för att uppnå i allt vi gör.
FOI är ett av Europas ledande forskningsinstitut inom försvar och säkerhet. Hos oss arbetar 950 kompetenta medarbetare med varierande bakgrunder. Här finns allt från fysiker, kemister, civilingenjörer, samhällsvetare, matematiker och filosofer till jurister, ekonomer och IT-tekniker. Läs mer om hur det är att arbeta på FOI och träffa några medarbetare. Är du intresserad av att jobba på FOI hittar du alla lediga tjänster här.
FOI:s kärnverksamhet är forskning, metod- och teknikutveckling och analyser och studier. Myndigheten är uppdragsfinansierad och ligger under Försvarsdepartementet. Att FOI är uppdragsfinansierat innebär att vi prissätter och säljer våra tjänster på marknaden. 14 % av våra intäkter kommer från regeringen i form av anslag (2010).
Några exempel på vad vi gör
Försvarsmakten och Försvarets Materielverk är våra huvudkunder men vi har även uppdrag från civila myndigheter och näringslivet. Våra uppdragsgivare inom försvarssektorn ställer mycket höga krav på avancerad forskning vilket även kommer andra kunder till nytta. Läs mer om vilka kunder vi har.
FOI har experter inom ett stort antal tillämpningsområden som säkerhetspolitiska studier och analyser inom försvar och säkerhet, bedömning av olika typer av hot, system för ledning och hantering av kriser, skydd mot och hantering av farliga ämnen, IT-säkerhet och nya sensorers möjligheter. Några mer konkreta exempel på vad vi gör är:
- Skydd mot och detektion av explosivämnen
- Läsa undervattenssignaturer från fartyg i bräckta och kustnära vatten
- Mäta och skydda vid utsläpp av CBRN-ämnen*. Vi har dessutom ett av Europas få säkerhetsklassade CBRN-laboratorier som har tillstånd att ta emot och undersöka alla farliga ämnen.
- Göra modelleringar av turbulenta flöden, som luftströmmar runt flygplan eller undervattensströmmar
- Ta fram metoder och verktyg för att anpassa samhälle till klimatförändringars konsekvenser.
- Strategiska och säkerhetspolitiska analyser inom ett stort antal geografiska områden, till exempel Asien och Afrika, men även tematiskt som krisberedskap, ekonomi och klimat.
- Långvarig forskning inom IT-säkerhet och människa-system-interaktion.
-
Om FRA
FRA (Försvarets radioanstalt) är en civil myndighet med huvudkontor på Lovön, strax utanför Stockholm.FRA:s verksamhet bidrar till att skydda Sverige och svenska intressen.
Det sker dels genom att vi ger våra uppdragsgivare unik information om viktiga utländska förhållanden av betydelse för svensk utrikes- säkerhets- och försvarspolitik, dels genom vårt arbete med att stärka informationssäkerheten hos samhällsviktig verksamhet.
-
Om oss
Vi har alltid haft målsättningen att kunna erbjuda de bästa konsulterna och rekryterna inom juridik, ekonomi, marknad, HR och management. Det målet har vi uppnått med marginal.
Vi vet att vi kan erbjuda rätt person på rätt plats. Men också att vi gör det på rätt tid och till rätt pris.
Vi ställer högra krav på oss själva, men också på våra kunder, våra konsulter och våra rekryter. Hos Jurek räcker det inte att ha ett CV som imponerar. Hos oss måste du som konsult förstå vad kunden vill uppnå, vad förutsättningarna är för en rekrytering och hur kulturen fungerar på varje företag du blir erbjuden en plats hos. Och kunderna måste förstå vad de faktiskt beställer.
Vi jobbar alltid individuellt med varje kund. Det spelar ingen roll om det är en kortvarig bemanningslösning med en student eller en chefsrekrytering via Executive Search. Vi anpassar vårt team och vår lösning för varje enskilt uppdrag. Vi ser alltid till att rätt kompetens finns på plats i hela processen.
Våra konsulter och rekryter får alltid personlig coachning när det behövs. Nöjda medarbetare och konsulter ger nöjda kunder. Varje uppdrag är unikt och viktigt.
Vi har haft samma inställning sedan Jurek grundades 2006 och vi kommer ha samma inställning om 10 år. Vi är stolta över vad vi gör och vi vet att vi är bland de absolut bästa på alltid pricka rätt.
Historik
Jurek grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är idag en av de absoluta marknadsledarna på rekrytering och bemanning inom juridik, ekonomi, marknad, HR och management.
Jurek omsätter idag (2015) runt 100 miljoner, har 180 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall.
Sedan starten har Jurek expanderat med specialområdena Jurek Executive Search för chefs- och specialistrekryteringar samt Jurek Student med inriktning på uthyrning av studenter för analyser, marknadsundersökningar och andra kortare uppdrag.
Jurek fortsätter att växa i snabb takt och har utsetts till Gasell-företag av Dagens Industri både 2014 och 2015.
Kvalitetspolicy
Jurek följer en hårt kvalitetspolicy i allt sitt arbete. Detta för att få förutsägbara resultat i varje uppdrag, såväl gentemot våra kunder som våra konsulter.
Grunden för all för all vår kvalitetssäkring är JQS – Jurek Quality System. Alla våra anställda utbildas inom de olika delarna i JQS och vi har återkommande uppföljningar för att se att alla rutiner följs.
De centrala delarna i JQS innebär i praktiken bland annat att vi alltid:
- Föreslår kostnadseffektiva lösningar för våra kunder.
- Matchar rätt kandidater till rätt uppdrag efter kundens kravprofil
- Att vi hanterar klagomål och synpunkter inom 24 timmar.
- Att alla våra rekryteringskonsulter och konsultchefer är certifierade att utföra personlighets- och lämplighetstester.
- Att vi säkerställer att det inte sker någon diskriminering eller särbehandling av de som söker en position.
- Att vi kvalitetssäkrar varje del i verksamheten och att alla våra processer sker i enlighet med etiska regelverk, miljöpolicy samt PUL.
- Att vi alltid har högsta möjliga sekretess gentemot kunder, anställda och kandidater.
Jurek mäter och utvärderar kontinuerligt alla delar i vårt kvalitetsarbete.
- Föreslår kostnadseffektiva lösningar för våra kunder.
-
Sveriges största drivmedelsbolag
Preem är Sveriges största drivmedelsbolag med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner m3 råolja varje år. Våra två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa och världen.
Från råolja och raff till börs och bensinstationPreems verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer bensin, diesel och eldningsoljor till oljebolag, företag och privatpersoner i Sverige. Drygt hälften av produktionen exporteras. Vi tillverkar också smörjmedel på vår fabrik Scanlube i Göteborg.Ett starkt företag
Preem är marknadsledande i Sverige på eldningsolja och diesel, samt har en stark position på försäljning av bensin. År 2011 var vår omsättning 101,7 miljarder SEK.
Vi finns över hela SverigeVåra två raffinaderier ligger i Göteborg och i Lysekil, och smörjmedelsfabriken i Göteborg. Vi har sex operativa depåer och driver cirka 470 bensinstationer för privatpersoner och 215 tankställen för tung trafik. Huvudkontoret ligger i Stockholm. -
Sigma är mer än en arbetsplats: vi tror på att ge näring åt den inre elden och på värdet av att veta varför vi gör det vi gör. Alla behöver ett syfte och en drivande kraft. För oss kommer denna inre eld ur en uttalad utmaning: finns det en smartare lösning så hittar vi den.
Huvudlinjen är en karriär antingen som specialist inom ett teknikområde eller som ledare: allt från projektledning till rollen som chef på olika nivåer. Och så har vi ett särskilt gott öga till dig som är född till entreprenör. Tack och lov behöver du inte bestämma dig från början. Sigma är tillräckligt stort och mångfasetterat också för dig som vill byta inriktning under din karriär.
Många vägar till toppen
Naturligtvis gäller de smarta lösningarna också medarbetarnas möjligheter att göra karriär, och tack vare Sigmas storlek och mångsidighet kan vi erbjuda många olika karriärvägar. I väldigt stor utsträckning är det upp till dig själv. Vill du så finns det gott om plats att växa här.
Eftersom medarbetarnas kompetens, erfarenhet och förmåga att samarbeta med kunderna är helt avgörande för vårt resultat är det en självklar strategi att se till att vi trivs och utvecklas här. Ett liv i balans, där både jobbet och fritiden ger glädje och energi, skapar förutsättningar för en givande och långvarig relation mellan företaget och medarbetarna.
Stimulerande och utmanande kunduppdrag spelar en stor roll och genom att kundportföljen innehåller många av Sveriges största exportföretag finns det möjligheter att byta bostadsort, tillfälligt eller permanent, inom landet eller utomlands.
Kompetens – och utveckling
Akademisk utbildning eller motsvarande är ett grundkrav när vi rekryterar, men social kompetens är viktigare och din förmåga att dela med dig av dina kunskaper till både kolleger och kunder. Det är ju det som är avgörande. Kompetensutveckling pågår hela tiden, dels i form av utbildning, dels genom att arbeta med lärorika och spännande kunduppdrag. Vi arrangerar även kompetensdagar, där vi utbyter och delar kompetens och erfarenheter med varandra.
Ett komplett paket
Förutom utvecklande arbetsuppgifter och kontinuerlig utveckling erbjuder vi flextid och möjliggör arbete hemifrån när det kan bidra till att göra vardagen enklare. Beroende på anställningstid ger vi också föräldraersättning med uppfyllnad av lönen under flera månader. Sociala aktiviteter, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och regelbundna hälsokontroller är några andra inslag i det kompletta paketet för våra medarbetare.
Välkommen till ett smartare företag
Sigma är en unik arbetsplats med ett unikt erbjudande till kunderna: det finns alltid en smartare lösning, och vi på Sigma är bättre än någon annan på att förverkliga den. Därför behöver vi fler duktiga, kreativa och orädda konsulter som är beredda att omvärdera gamla sanningar – och som förstår sambandet mellan nyskapandet och kundernas affärsnytta. För rätt person är möjligheterna att växa oändliga hos oss på Sigma.
Välkommen.
-
Verksamheten i Sverige
Skanskas kärnverksamhet i Sverige består av att utveckla, bygga och underhålla den fysiska miljö som vi lever i. Vi skapar hållbara lösningar och strävar efter att vara ledande inom kvalitet, grönt byggande, arbetsmiljö och etik. Verksamheten är uppdelad i fyra grenar.
Bygg- och anläggningsverksamhet
Välfungerande samhällen behöver arbetsplatser, bostäder, kommunikationer, skolor, sjukhus och tillgång till energi och vatten. Vi på Skanska bidrar till samhällsutvecklingen med vår samlade kompetens och resurser genom bygg- och anläggningsverksamheten, den största och äldsta verksamhetsgrenen.
Bostadsutveckling
Den moderna familjens nya hem finns i bostadsområden med närhet till service, rekreation och goda kommunikationer. Bostadsutvecklingen inriktas på utvalda målgrupper och marknader. Inför varje nytt projekt gör vi omfattande analyser där vi anpassar vårt erbjudande utifrån människors olika drömmar och behov. Kärnan i vår verksamhet är att skapa ökad livskvalitet.
Kommersiell Fastighetsutveckling
Sunda, gröna och effektiva kontor och fastigheter är fokus för den kommersiella fastighetsutvecklingen. Vi initierar, utvecklar och investerar i kommersiella fastigheter. Kontor, logistik och volymhandel är våra tre viktigaste produkter. Vi är långsiktiga i vårt arbete – det är inte ovanligt att ett projekt tar mellan fem och tio år, från idé till färdig byggnad.
Infrastrukturutveckling
Verksamheten utarbetar hållbara lösningar för nödvändig infrastruktur som vägar, sjukhus och skolor. Skanska medverkar också till förverkligandet genom sin finansiella expertis.
Karriär och utveckling
Skanska är ett stort och internationellt företag. Det ger dig som jobbar här stora möjligheter att utvecklas och göra karriär.
Goda möjligheter till utveckling
Vid det årliga utvecklingssamtalet kommer du och din chef överens om vad du behöver för att utvecklas. Det kan handla om specifika utbildningar, befattningsspecifika program, mentorskap och andra utvecklingsredskap.
Internationella utvecklingsmöjligheter
Skanska har varit verksam utanför Sverige sedan 1897 och genomsyras av en internationell prägel. På våra byggarbetsplatser och kontor finns medarbetare från flera olika länder som alla drar lärdom av varandra. Som anställd på Skanska har du också chansen att jobba utomlands. Du får en bättre förståelse för Skanska och din roll i ett internationellt företag. Dessutom lär du känna en ny arbetsmiljö och nya arbetssätt.
Jag och Skanska
Balans i livet är viktigt för att du ska må bra. Vi på Skanska vill att du trivs på jobbet, men det är lika viktigt att du har en skön och aktiv fritid.
Vår filosofi är väldigt enkel: om du mår bra så mår Skanska bra. Alla är vi olika. Därför har vi skapat en mängd aktiviteter att välja mellan beroende på intresse. Vi på Skanska vill hjälpa dig att hitta balansen mellan arbetsliv och fritid.
Våra värderingar
Våra värderingar beskriver hur vi beter oss. De stödjer vårt löfte och vägleder oss i vårt agerande.
Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/skanska
-
Om oss
Svenska Kraftnät är ett statligt affärsverk med många olika verksamhetsområden.
En viktig uppgift för Svenska Kraftnät är att transportera el på det så kallade stamnätet för el - elens motorvägar. Elen transporteras från de stora kraftverken till de regionala elnäten.
I våra kontrollrum övervakar vi stamnätet för el och ser till att det alltid är balans mellan förbrukning och produktion i Sverige. Genom vårt arbete bidrar vi till en elmarknad där aktörerna kan handla el i fri konkurrens.
Vi är myndighet för den svenska elberedskapen och arbetar för att stärka landets elförsörjning för att klara olika kritiska situationer. Vi samordnar också landets dammsäkerhet.
Staten är vår uppdragsgivare
Svenska Kraftnät bildades 1992 och är ett statligt affärsverk. Verksamheten finansieras genom de avgifter som regionnät och stora elproducenter, som exempelvis kärnkraftverk, betalar Svenska Kraftnät för att få nyttja stamnätet. Regeringen har fastställt en instruktion och skickar varje år ett regleringsbrev som vi följer. Riksdagen anger ramarna för Svenska Kraftnäts investerings- och finansieringsverksamhet. Läs om vårt uppdrag.
Se gärna vår film "Svenska Kraftnät utvecklar stamnätet" nedan.
-
Om Säkerhets- och integritetsskyddsnämnden
Myndighetens nämnd har till uppgift att med inspektioner och andra undersökningar utöva tillsyn över brottsbekämpande myndigheters användning av hemliga tvångsmedel och kvalificerade skyddsidentiteter och därmed sammanhängande verksamhet samt över polisens behandling av personuppgifter.
Nämnden ska även på begäran av enskild kontrollera om han eller hon har utsatts för hemliga tvångsmedel eller har varit föremål för polisens personuppgiftsbehandling och om tvångsmedelsanvändningen och därmed sammanhängande verksamhet eller personuppgiftsbehandlingen har skett i enlighet med lag eller annan författning.
Inom Säkerhets- och integritetsskyddsnämnden finns en särskild delegation, Registerkontrolldelegationen, som fattar beslut i ärenden om registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
En annan delegation inom nämnden, Skyddsregistrerings-delegationen som fattar beslut i ärenden om kvalificerade skyddsidentiteter enligt lagen (2006:939) om kvalificerade skyddsidentiteter för polismän och andra tjänstemän vid Säkerhetspolisen och polismän vid den öppna polisen.
Säkerhets- och integritetsskyddsnämndens informationsbroschyr
Säkerhets- och integritetsskyddsnämnden
Postadress: Box 22523, 104 22 Stockholm
Besöksadress: Norr Mälarstrand 6, Stockholm
Tel: 08-617 98 00
Fax: 08-617 98 88
E-post: sakint@sakint.se
.
-
Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Då har du kommit helt rätt. Vi behöver dig och många fler för att nå våra mål de närmaste åren. Vill du följa med på resan?
Hos oss finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du gör nytta för hela samhället. För att alla anställda ska må så bra som möjligt runt om på våra arbetsplatser i hela landet kan vi erbjuda generösa personalförmåner.
Exempelvis ger vi dig goda möjligheter till kompetensutveckling, friskvård och flexibla arbetstider. Vi sätter stort värde på att du som anställd ska finna en bra balans mellan arbete och privatliv.
-
Om Unionen
Unionen är Sveriges största fackförbund på den privata arbetsmarknaden och landets största tjänstemannaförbund.Vi är 600 000 medlemmar, varav mer än 30 000 förtroendevalda på över 65 000 arbetsplatser. Unionen är ett fackförbund där alla tjänstemän på en arbetsplats i den privata sektorn kan vara medlemmar. Utöver våra yrkesverksamma medlemmar välkomnar Unionen även egenföretagare och studenter. Det är oavsett befattning, utbildning eller lön. Till exempel är många chefer medlemmar och en stor del av medlemmarna har utbildning från högskola eller universitet.
Unionen finns i allt från stora internationella koncerner till små familjeföretag, organisationer och föreningar.
Unionen är en medlemsstyrd organisation byggd på representativ demokrati.
Vi bildar opinion
För att komma närmare vår vision: Tillsammans är vi i Unionen den ledande kraften som skapar framgång, trygghet och glädje i arbetslivet, måste vi bilda opinion i olika frågor. Läs mer om vad Unionen vill.
Unionen en del av TCO
Unionen ingår i TCO som är en förkortning av Tjänstemännens Centralorganisation.
TCO är en centralorganisation för 16 olika fackförbund och samlar omkring 1,3 miljoner människor. Organisationen är partipolitiskt obunden och ståndpunkterna bygger på grundläggande demokratiska värderingar.
Mer information
Vill du veta mer? Läs gärna i broschyren "Det här är Unionen".
-
Det här är Vattenfall
Vi är en av Europas största elproducenter och den största värmeproducenten. Vi levererar el, värme och gas till 15,5 miljoner privat- och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien.
Vi arbetar med alla delar i värdekedjan – produktion, distribution och försäljning. Vår energimix består av sex energikällor:
biomassa, kol, kärnkraft, naturgas, vatten- och vindkraft.Vi är ungefär 38 000 anställda
Vår övertygelse är att mångfald leder till utveckling och därför arbetar vi för en jämn könsfördelning av kvinnor och män. Vi ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vattenfalls arbetsplatser är alkohol- och drogfria, drogtest genomförs alltid före nyanställning.
Välkommen att söka jobb hos oss!